
Bycie rekruterem to nie bajka?

Bycie rekruterem to nie bajka?
Nie zawsze, bo…
Nie zawsze, bo…
Nie zawsze, bo…
… trafiają się trudni kandydaci, z którymi trzeba się obchodzić jak z jajkiem.
W dodatku nie dzielą się uwagami na bieżąco w czasie rekrutacji, a po wszystkim znajdujesz niepochlebne opinie w internecie.
28% odrzuconych kandydatów PODZIELI SIĘ ZŁĄ OPINIĄ ze znajomymi i rodziną, a 22% będzie odradzało innym kandydowanie do firmy*
* wg Raportu Candidate Experience w Polsce 2019
… jako rekruter nie masz argumentów, aby wyegzekwować konieczne zmiany (np. niekonkurencyjna oferta, psujące efekt zachowania hiring managerów, niedoskonałości procesu rekrutacyjnego, etc.) i ostatecznie to Ty jesteś winny, a właściwie na nic nie masz wpływu.
42% rekruterów czuje, że trudno im spełnić oczekiwania kandydatów*
* wg Raportu InterviewMe z 2019 roku
… budowanie reputacji wśród kandydatów to mozolny proces, który bardzo trudno mierzyć i skalować, a na efekty w postaci najbardziej wartościowych kandydatów, trzeba długo czekać.
88% rekruterów twierdzi, że referencje i rekomendacje są dobrym sposobem pozyskiwania kandydatów*
* wg Raportu InterviewMe z 2019 roku
… chcesz być w porządku, a to trudne, bo albo musisz odrzucić bardzo wartościowych kandydatów, albo musisz, czasem z podkulonym ogonem, wrócić do tych wcześniej odrzuconych, a zwykle to nie Twoja decyzja – Ty tylko dostarczasz złe wiadomości.
75% rekruterów potwierdza, że ostateczna decyzja o zatrudnieniu kandydata należy do hiring managera*
* wg Raportu InterviewMe z 2019 roku
… trafiają się trudni kandydaci, z którymi trzeba się obchodzić jak z jajkiem.
W dodatku nie dzielą się uwagami na bieżąco w czasie rekrutacji, a po wszystkim znajdujesz niepochlebne opinie w internecie.
28% odrzuconych kandydatów PODZIELI SIĘ ZŁĄ OPINIĄ ze znajomymi i rodziną, a 22% będzie odradzało innym kandydowanie do firmy*
* wg Raportu Candidate Experience w Polsce 2019
… jako rekruter widzisz niedoskonałości procesu, ale nie masz argumentów, aby wyegzekwować konieczne zmiany.
Zostajesz z niekonkurencyjną ofertą, trudnym zachowaniem hiring managerów i ostatecznie to Ty jesteś winny, a właściwie na nic nie masz wpływu.
42% rekruterów czuje, że trudno im spełnić oczekiwania kandydatów*
* wg Raportu InterviewMe z 2019 roku
… budowanie reputacji wśród kandydatów to mozolny proces.
Bardzo trudno go mierzyć i skalować, a na efekty w postaci najbardziej wartościowych kandydatów, trzeba długo czekać.
88% rekruterów twierdzi, że referencje i rekomendacje są dobrym sposobem pozyskiwania kandydatów*
* wg Raportu InterviewMe z 2019 roku
… chcesz być w porządku, a to trudne.
Często musisz odrzucić bardzo wartościowych kandydatów, albo z podkulonym ogonem wrócić do tych wcześniej odrzuconych, a zwykle to nie Twoja decyzja – Ty tylko dostarczasz złe wiadomości.
75% rekruterów potwierdza, że ostateczna decyzja o zatrudnieniu kandydata należy do hiring managera*
* wg Raportu InterviewMe z 2019 roku
… trafiają się trudni kandydaci, z którymi trzeba się obchodzić jak z jajkiem, w dodatku nie mówią nic na rekrutacji, a po wszystkim znajdujesz niepochlebne opinie w internecie.
28% odrzuconych kandydatów PODZIELI SIĘ ZŁĄ OPINIĄ ze znajomymi i rodziną, a 22% będzie odradzało innym kandydowanie do firmy*
* wg Raportu Candidate Experience w Polsce 2019
… jako rekruter nie masz argumentów, aby wyegzekwować konieczne zmiany (np. niekonkurencyjna oferta, psujące efekt zachowania hiring managerów, niedoskonałości procesu rekrutacyjnego, etc.) i ostatecznie to Ty jesteś winny, a właściwie na nic nie masz wpływu.
42% rekruterów czuje, że trudno im spełnić oczekiwania kandydatów*
* wg Raportu InterviewMe z 2019 roku
… budowanie reputacji wśród kandydatów to mozolny proces, który bardzo trudno mierzyć i skalować, a na efekty w postaci najbardziej wartościowych kandydatów, trzeba długo czekać.
88% rekruterów twierdzi, że referencje i rekomendacje są dobrym sposobem pozyskiwania kandydatów*
* wg Raportu InterviewMe z 2019 roku
… chcesz być w porządku, a to trudne, bo albo musisz odrzucić bardzo wartościowych kandydatów, albo musisz, czasem z podkulonym ogonem, wrócić do tych, wcześniej odrzuconych, a zwykle to nie Twoja decyzja – Ty tylko dostarczasz złe wiadomości.
75% rekruterów potwierdza, że ostateczna decyzja o zatrudnieniu kandydata należy do hiring managera*
* wg Raportu InterviewMe z 2019 roku
… trafiają się trudni kandydaci, z którymi trzeba się obchodzić jak z jajkiem.
W dodatku nie dzielą się uwagami na bieżąco w czasie rekrutacji, a po wszystkim znajdujesz niepochlebne opinie w internecie.
28% odrzuconych kandydatów PODZIELI SIĘ ZŁĄ OPINIĄ ze znajomymi i rodziną, a 22% będzie odradzało innym kandydowanie do firmy*
* wg Raportu Candidate Experience w Polsce 2019
… jako rekruter nie masz argumentów, aby wyegzekwować konieczne zmiany (np. niekonkurencyjna oferta, psujące efekt zachowania hiring managerów, niedoskonałości procesu rekrutacyjnego, etc.) i ostatecznie to Ty jesteś winny, a właściwie na nic nie masz wpływu.
42% rekruterów czuje, że trudno im spełnić oczekiwania kandydatów*
* wg Raportu InterviewMe z 2019 roku
… budowanie reputacji wśród kandydatów to mozolny proces, który bardzo trudno mierzyć i skalować, a na efekty w postaci najbardziej wartościowych kandydatów, trzeba długo czekać.
88% rekruterów twierdzi, że referencje i rekomendacje są dobrym sposobem pozyskiwania kandydatów*
* wg Raportu InterviewMe z 2019 roku
… chcesz być w porządku, a to trudne, bo albo musisz odrzucić bardzo wartościowych kandydatów, albo musisz, czasem z podkulonym ogonem, wrócić do tych, wcześniej odrzuconych, a zwykle to nie Twoja decyzja – Ty tylko dostarczasz złe wiadomości.
75% rekruterów potwierdza, że ostateczna decyzja o zatrudnieniu kandydata należy do hiring managera*
* wg Raportu InterviewMe z 2019 roku
Nie zawsze, bo…
… trafiają się trudni kandydaci, z którymi trzeba się obchodzić jak z jajkiem, w dodatku nie mówią nic na rekrutacji, a po wszystkim znajdujesz niepochlebne opinie w internecie.

28% odrzuconych kandydatów PODZIELI SIĘ ZŁĄ OPINIĄ ze znajomymi i rodziną, a 22% będzie odradzało innym kandydowanie do firmy*
* wg Raportu Candidate Experience w Polsce 2019
… jako rekruter nie masz argumentów, aby wyegzekwować konieczne zmiany (np. niekonkurencyjna oferta, psujące efekt zachowania hiring managerów, niedoskonałości procesu rekrutacyjnego, etc.) i ostatecznie to Ty jesteś winny, a właściwie na nic nie masz wpływu.

42% rekruterów czuje, że trudno im spełnić oczekiwania kandydatów*
* wg Raportu InterviewMe z 2019 roku
... budowanie reputacji wśród kandydatów to mozolny proces, który bardzo trudno mierzyć i skalować, a na efekty w postaci najbardziej wartościowych kandydatów, trzeba długo czekać.

88% rekruterów twierdzi, że referencje i rekomendacje są dobrym sposobem pozyskiwania kandydatów*
* wg Raportu InterviewMe z 2019 roku
… chcesz być w porządku, a to trudne, bo albo musisz odrzucić bardzo wartościowych kandydatów, albo musisz, czasem z podkulonym ogonem, wrócić do tych, wcześniej odrzuconych, a zwykle to nie Twoja decyzja – Ty tylko dostarczasz złe wiadomości.

75% rekruterów potwierdza, że ostateczna decyzja o zatrudnieniu kandydata należy do hiring managera*
* wg Raportu InterviewMe z 2019 roku
A przecież można inaczej!
Dołącz do SerioOdpowiedzialnych i niech dzieje się magia, bo:
Zapobiegasz czarnemu PR’owi w sieci
Możesz temu zapobiec, dlatego że kandydaci, dostając coś tak wyjątkowego jak konsultacja kariery, nawet jeżeli ich odrzucasz, są udobruchani i mają lepsze zdanie o Tobie, procesie rekrutacji
i całej firmie.
Gromadzisz konkretne argumenty
Zyskujesz konkretne narzędzie, które pomaga Ci gromadzić argumenty do wprowadzania zmian w procesie rekrutacji, dzięki czemu stajesz się partnerem dla biznesu, a nie chłopcem do bicia, bo “to wszystko wina rekrutacji”.
Zyskujesz ambasadorów
W końcu możesz wyskalować proces budowania reputacji pracodawcy, bo najlepsi odrzuceni kandydaci stają się ambasadorami i mówią o Tobie dobrze na rynku. Efekt się multiplikuje, ponieważ docierasz do szerszego grona kandydatów (a szeptany marketing jest najskuteczniejszy).
Trafiasz do najlepszej ligi rekruterów
Zyskujesz spokój ducha i nie masz wyrzutów sumienia, bo zachowujesz się serio fair wobec kandydatów – masz jak wyjść z twarzą z trudnych sytuacji, a kandydaci zapamiętują Cię jako jednego z najlepszych rekruterów, jakiego w życiu spotkali.
A przecież można inaczej!
Dołącz do SerioOdpowiedzialnych i niech dzieje się magia, bo:
Zapobiegasz czarnemu PR’owi w sieci
Możesz temu zapobiec, dlatego że kandydaci, dostając coś tak wyjątkowego jak konsultacja kariery, nawet jeżeli ich odrzucasz, są udobruchani i mają lepsze zdanie o Tobie, procesie rekrutacji i całej firmie.
Gromadzisz konkretne argumenty
Zyskujesz konkretne narzędzie, które pomaga Ci gromadzić argumenty do wprowadzania zmian w procesie rekrutacji, dzięki czemu stajesz się partnerem dla biznesu, a nie chłopcem do bicia, bo “to wszystko wina rekrutacji”.
Zyskujesz ambasadorów
W końcu możesz wyskalować proces budowania reputacji pracodawcy, bo najlepsi odrzuceni kandydaci stają się ambasadorami i mówią o Tobie dobrze na rynku. Efekt się multiplikuje, ponieważ docierasz do szerszego grona kandydatów (a szeptany marketing jest najskuteczniejszy).
Trafiasz do najlepszej ligi rekruterów
Zyskujesz spokój ducha i nie masz wyrzutów sumienia, bo zachowujesz się serio fair wobec kandydatów – masz jak wyjść z twarzą z trudnych sytuacji, a kandydaci zapamiętują Cię jako jednego z najlepszych rekruterów, jakiego w życiu spotkali.
A przecież można inaczej!
Dołącz do SerioOdpowiedzialnych
i niech dzieje się magia, bo:
Zapobiegasz czarnemu PR’owi w sieci
Możesz temu zapobiec, dlatego że kandydaci, dostając coś tak wyjątkowego jak konsultacja kariery, nawet jeżeli ich odrzucasz, są udobruchani i mają lepsze zdanie o Tobie, procesie rekrutacji i całej firmie.
Gromadzisz konkretne argumenty
Zyskujesz konkretne narzędzie, które pomaga Ci gromadzić argumenty do wprowadzania zmian w procesie rekrutacji, dzięki czemu stajesz się partnerem dla biznesu, a nie chłopcem do bicia, bo “to wszystko wina rekrutacji”.
Zyskujesz ambasadorów
W końcu możesz wyskalować proces budowania reputacji pracodawcy, bo najlepsi odrzuceni kandydaci stają się ambasadorami i mówią o Tobie dobrze na rynku. Efekt się multiplikuje, ponieważ docierasz do szerszego grona kandydatów (a szeptany marketing jest najskuteczniejszy).
Trafiasz do najlepszej ligi rekruterów
Zyskujesz spokój ducha i nie masz wyrzutów sumienia, bo zachowujesz się serio fair wobec kandydatów – masz jak wyjść z twarzą z trudnych sytuacji, a kandydaci zapamiętują Cię jako jednego z najlepszych rekruterów, jakiego w życiu spotkali.
Magia, czyli co konkretnie?
Swoim najlepszym odrzuconym kandydatom oferujesz coś WOW!, czyli godzinną konsultację kariery, co sprawia, że czują się zaopiekowani i mają o Tobie jak najlepsze zdanie, a Ty czujesz, że postępujesz wobec nich fair i nie martwisz się, jak dotąd, że musisz odprawić ich z kwitkiem.
W trakcie spotkania konsultant pyta kandydata o jego wrażenia z procesu – ten najczęściej szczerze opowiada o swoich wrażeniach, a normalnie nie podzieliłby się tym wprost z rekruterem. Dzięki temu zyskujesz twarde argumenty do negocjacji z biznesem / managerami działu, bo to informacja pochodząca wprost od kandydata, która nie będzie traktowana jak Twoje wymówki i narzekanie.
UWAGA: zbieżność płci i stanowisk jest całkowicie przypadkowa!
Magia, czyli co konkretnie?
Poza tym:
W trakcie spotkania konsultant pyta kandydata o jego wrażenia z procesu. Ten najczęściej szczerze opowiada mu o swoich wrażeniach, którymi normalnie nie podzieliłby się wprost z rekruterem.
Dzięki temu zyskujesz twarde argumenty do negocjacji z biznesem / managerami działu, bo to informacja pochodząca wprost od kandydata, która nie będzie traktowana jak Twoje wymówki i narzekanie.
Magia, czyli co konkretnie?
W trakcie spotkania konsultant pyta kandydata o jego wrażenia z procesu. Ten najczęściej szczerze opowiada mu o swoich wrażeniach, którymi normalnie nie podzieliłby się wprost z rekruterem.
Dzięki temu zyskujesz twarde argumenty do negocjacji z biznesem / managerami działu, bo to informacja pochodząca wprost od kandydata, która nie będzie traktowana jak Twoje wymówki i narzekanie.
UWAGA: zbieżność płci i stanowisk jest całkowicie przypadkowa!
Co zyskujesz jako SerioOdpowiedzialny?
Co zyskujesz jako SerioOdpowiedzialny?
Szczęśliwe zakończenie!
Zamiast znowu denerwować się, że kandydaci wypisują w sieci złe opinie na temat Ciebie i Twojej firmy, zyskujesz ich szacunek, legendarną reputację i w końcu stajesz się partnerem dla biznesu.

Szczęśliwe zakończenie!
Zamiast znowu denerwować się, że kandydaci wypisują w sieci złe opinie na temat Ciebie i Twojej firmy, zyskujesz ich szacunek, budujesz legendarną reputację i w końcu stajesz się partnerem dla biznesu.

Zmień bajkę w rzeczywistość!
Zobacz, jak to działa. Wypróbuj na własnej skórze, jak to wygląda od strony kandydata
– skorzystaj z bezpłatnej symulacji konsultacji kariery.
Nie czekaj, już dziś zostań SerioRekruterem!
Zmień bajkę w rzeczywistość!
Zobacz, jak to działa.
Wypróbuj na własnej skórze, jak to wygląda od strony kandydata
– skorzystaj z bezpłatnej symulacji konsultacji kariery.
Nie czekaj, już dziś zostań SerioRekruterem!
Zobacz, co mówią ci, którzy nam zaufali. Serio.
Dostaję bardzo pozytywne sygnały od kandydatów, których odrzuciliśmy w procesie rekrutacji. Są bardzo wdzięczni za możliwość skorzystania z konsultacji kariery.
- specjalistka ds. EB w firmie IT
Dzięki wiedzy z ankiet zyskałam bardzo konkretne argumenty, które doprowadziły do pozytywnych zmian w procesie rekrutacji. W końcu udało się pokazać hiring managerom, że pozyskanie cennego kandydata to wspólny wysiłek zarówno działu rekrutacji, jak i biznesu.
- HR business partner działu sprzedaży
Teraz kiedy dzwonię odrzucić kandydata, jest mi dużo lżej, bo wiem, że mam coś do zaoferowania, co wynagrodzi jego wkład w proces rekrutacji, mimo iż ostatecznie nie było zatrudnienia.
- specjalistka ds. rekrutacji w firmie finansowej
Dostaję bardzo pozytywne sygnały od kandydatów, których odrzuciliśmy w procesie rekrutacji. Są bardzo wdzięczni za możliwość skorzystania z konsultacji kariery.
- specjalistka ds. EB w firmie IT
Dzięki wiedzy z ankiet zyskałam bardzo konkretne argumenty, które doprowadziły do pozytywnych zmian w procesie rekrutacji. W końcu udało się pokazać hiring managerom, że pozyskanie cennego kandydata to wspólny wysiłek zarówno działu rekrutacji, jak i biznesu.
- HR business partner działu sprzedaży
Teraz kiedy dzwonię odrzucić kandydata, jest mi dużo lżej, bo wiem, że mam coś do zaoferowania, co wynagrodzi jego wkład w proces rekrutacji, mimo iż ostatecznie nie było zatrudnienia.
- specjalistka ds. rekrutacji w firmie finansowej
Dostaję bardzo pozytywne sygnały od kandydatów, których odrzuciliśmy w procesie rekrutacji. Są bardzo wdzięczni za możliwość skorzystania z konsultacji kariery.
- specjalistka ds. EB w firmie IT
Dzięki wiedzy z ankiet zyskałam bardzo konkretne argumenty, które doprowadziły do pozytywnych zmian w procesie rekrutacji. W końcu udało się pokazać hiring managerom, że pozyskanie cennego kandydata to wspólny wysiłek zarówno działu rekrutacji, jak i biznesu.
- HR business partner działu sprzedaży
Teraz kiedy dzwonię odrzucić kandydata, jest mi dużo lżej, bo wiem, że mam coś do zaoferowania, co wynagrodzi jego wkład w proces rekrutacji, mimo iż ostatecznie nie było zatrudnienia.
- specjalistka ds. rekrutacji w firmie finansowej